hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > یزد| کاهش سهمیه آب انتقالی به یزد در سال جاری

یزد| کاهش سهمیه آب انتقالی به یزد در سال جاری

استاندار یزد گفت: در حوزه آب بخشی از امور را باید در مدیریت مصرف انجام دهیم و اقداماتی آغازشده ازجمله ترویج استفاده از ابزارهای کاهنده مصرف، جلوگیری از هدر رفت آب، مدیریت آب در حوزه کشاورزی با اصلاح الگوی کشت و ... انجام‌شده است.

محمدعلی طالبی بیان کرد: میزان مصرف آب در بخش کشاورزی باید بر اساس یک برنامه‌ریزی تدوین‌شده تا میزان 50 درصد کاهش یابد که این محدودیت برای صنایع نیز در نظر گرفته‌شده و هر صنعت جدیدی که می‌خواهد در استان مجوز بگیرد باید تأمین آب آن از محل صرفه‌جویی آب در حوزه صنعت باشد و نمی‌توانیم منبع آب جدید برای صنایع در نظر بگیریم.

استاندار یزد با اشاره به کاهش سهمیه آب انتقالی به یزد در سال جاری عنوان کرد: سهمیه آب به 54 میلیون مترمکعب رسید که این میزان را به 64 میلیون مترمکعب برگرداندیم اما همین میزان هم نیمی از آب موردنیاز استان است و بقیه نیاز استان را باید از طریق منابع داخل استان تأمین کنیم.

او یادآور شد: باید امیدوار باشیم که در زمینه نزولات جوی شرایط بهتری در کشور حاکم شود ضمن اینکه با اقدامات پدافندی که انجام شد، امنیت خط انتقال تا حدی تأمین‌شده و امیدواریم امنیت روانی در این زمینه را طی ماه‌های آینده در استان داشته باشیم. طالبی خاطرنشان کرد: هم بحث خط دوم و هم خط خلیج‌فارس و دریای عمان نیز در حال پیگیری است که در صورت حصول نتیجه، اعلام خواهد شد.

او با تأکید بر اینکه نزدیک‌ترین و بهترین یاور برای خودم را رسانه‌ها می‌دانم، خاطرنشان کرد: در بدترین شرایط استان بعد از انقلاب عهده‌دار مسئولیت استانداری شدم اما اتکای ما به مردم و رسانه‌ها و سرمایه‌های اجتماعی است که در درون جامعه یزد وجود دارد و امروز در صدد هستیم همه این سرمایه‌های اجتماعی را در استان به کار بگیریم و بدون ملاحظه سیاسی، عقیدتی و فکری اقدامات خود را انجام دهیم تا هرکس دغدغه مردم را دارد، عرصه برای فعالیتش باز باشد.

طالبی اظهار داشت: سیاست‌های کلی خود در حوزه محیط‌زیست را ظرف چند روز آینده اعلام خواهیم کرد و در اجرای آن به‌شدت جدی هستیم و با ابلاغ این سیاست‌ها جهت‌گیری ما شفاف‌تر و جدیت ما بیشتر خواهد شد. استاندار یزد ادامه داد: یکی از اولویت‌های اصلی ما بحث اشتغال است و در اشتغال هم نسبت به برخی برنامه‌هایی که از گذشته دنبال شده، نقد دارم زیرا ما وام و زمین دادیم و حمایت کردیم اما اشتغال آن برای اتباع خارجی و نیروهای غیربومی با تحصیلات پایین بود درحالی‌که مشکل ما، بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است. طالبی تصریح کرد: رویکرد ما این است که از صنایعی حمایت کنیم که شغل آن برای افراد بومی و افراد تحصیل‌کرده باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد